måndag 23 juni 2008

24 Juni 2008.

Sömn, den finns finns inte. Jag finner det inte. Att sova, det finns inte. Jag finner inte det nödvändiga i det. Har inte sovit på 37 timmar och 41 minuter. Jag har helt enkelt inte kunnat sova. Inte orkat. Alla stunder är dyrbara och jag vill ta vara på dom, och det gör jag som bäst när jag är vaken. Men å andra sidan, jag tror jag lever dubbelt så mycket som ut vilad och pigg och inte halvdöd och körd. Men det här med att sova, sömn, behövs det verkligen? Skulle jag inte klara mig på att bara vila några timmar på natten med ögonen öppna, måste jag verkligen blunda och försvinna iväg?
ja, säjer allt klokt folk, det måste jag, annars blir jag tokig till slut, och vänder uppoch ner på hela klockan, tiden och livet. Men det är ju sommarlov, då gör väl alla tuffa ungdomar i världen det? Eller är det bara jag som är körd i huvudet? Ja, ingen aning.

Varför går jag inte och lägger mej då? Så jag är pigg imorgon på Håkan, så jag slipper må illa och ha huvudverk? Är jag med i en tävling nu igen, ja, det skulel inte förvåna mej, att jag tävlar med mej själv. Det r någonting jag är för imla bra på, att tävla mot mej själv.

Det är nog bara för att jag är så himla bra på allt och måste tävla mot någon som är lika bra som jag, alltså mej själv. Ååååå jippi! Nu har jag gått och blivit schizofren under natten, bra, grattis!
Jag är förhimla läskig.

Ja, är det godnatt här nu kankse? Ska jag sova? nej, men inget mer skrivande för kvällen, godnatt!
Godnatt

Malin Gutke

1 kommentar:

JULIA sa...

jag såg en gång på 100 höjdare och där var det en gubbe som inte hade sovit mer än fem minuter varje natt i hela sitt liv typ. och det räckte för honom.

Hej

Bloggtoppen.se Blogglista.se