lördag 8 november 2008

En liten brödbit på en väg kan nog känna sig ganska liten


förhimla skön bild som inte har någonting med texten att göra


Här har den kommit igen, lyckan. Lyckan kom blöt på en bil. Lyckan har ett annat ord, säng.
Sängen kom idag, blöt på en bil.
Detta kanske varken låter lovande eller givande eller särskilt mysigt, men det kan jag lova att det är. Sitter med en fruktansvärd hosta och ett grovt illamående som inte tycks försvinna och funderar över livet. Eller, inte livet, inte egentligen, jag försöker tänka, djupt på livet, men det enda jag kan tänka på nu är hur hemskt förskräckligt dåligt ljud det är i den här lilla datorn. Jag får rysningar längs kroppen och smärtor i öronen. Jag irriterar mig någonting fruktansvärt på detta, FETT JOBBIGT så att säga.
Trots all denna verk och värk och värk och verk är jag ändå så lycklig över min nya, stora, mjuka, sköna säng. Tänk så många sjuka och snoriga dagar vi ska tillbringa tillsammans här framöver, tänk så många låtar jag och min säng kommer lyssna på genom dessa dåliga högtalare. Ja här sitter jag och irrar och virrar och stickar och virkar.
FETT så att säga.
mm, fett.
Får mig genast att tänka på en person. En liten boll. En gammal ovän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAG DIGGAR DIG KULAN! /TINTIN

Anonym sa...

jaa:P riktigt klockrent om jag får säga de själv:P <333

Hej

Bloggtoppen.se Blogglista.se