tisdag 4 november 2008

En förövrigt fin dag.

Den jäveln går inte bort.
Vi vill inte ha den här, vi säger det rakt ut men den fattar ingenting.
Det är någonting fel på den.
Den växer inte längre.
Det är skönt.
Men det försvinner aldrig.
Det är stört.
Den kom för att stanna, den jäveln ska bort.
Men tar vi bort jäveln tar vi kanske bort henne med.

Att ta bort en människa skulle jag aldrig kunna leva med.
Att ta bort jäveln och chansa, det är en risk jag inte kan ta.

Det jobbiga är inte att den skadar henne och oss andra.
Det jobbiga är att den eviga väntan, väntan på svar.
Det jobbiga är att bara stå, stå stum och stirra.
Vi kan skrika, vi kan slåss, men vad gör det för nytta?
Jäveln är här för att stanna, den viker sig inte.
Hur mycket jag än vill hjälpa kan jag inte.

Det här är ett krig mellan Jäveln och Farmor.
Kriget heter Cancer.


2 kommentarer:

Anonym sa...

åh men gud vad jobbigt. vad är det för cancer hon har?

min mammas vän dog i bröstcancer för ett tag sen. eller jag vet inte riktigt hur länge sen det var för det känns som igår.

men jag hoppas det går bra för din farmor

älskar dig malin

JULIA sa...

din farmor är så fin malin. du också.
ni är så fina, du och din farmor <3

Hej

Bloggtoppen.se Blogglista.se